Etkinlikte öğrenci ve velilerimiz birlikte ürün oluşturarak, oyunlar oynayıp yarışmalar yaptılar.
Ebru sanatı, seramikle ürün oluşturma, maske süsleme, çeşitli baskı ve renklendirmeye yönelik sanat çalışmalarının yanında, bilişsel, psikomotor, sosyal-duygusal alanları geliştirici oyunlar, etkinliğin içeriğini oluşturmaktaydı. Oyun materyalleri ise kendi öğretmenlerimiz tarafından el emeği ile hazırlandı. Bu materyaller hazırlanırken atık malzemelerden de yararlanıldı. Ayrıca etkinliklerin dikkat-algı ve kavram bilgisi yanında, yaratıcılığı da destekler nitelikte olmasına dikkat edildi.
Okul Öncesi döneminde çocukların gelişim ve öğrenimlerini değerlendirilirken, gelişim raporu, portfolyo v.b yöntemler kullanılmaktadır. İlgili değerlendirmelerin sonucu da ailelere sunulmaktadır. Bizler bu etkinliği planlarken, velilermize, çocuklarının gelişim düzeylerini birebir gözlemleme olanağı yarattık. Böylece ailelerimiz çocuklarının gelişimi hakkında doğrudan bilgi edinme ve oyunla eğitimin nasıl verildiğini deneyimleme fırsatı buldu.
Okul Öncesi eğitim döneminde aile katılımının önemi tüm otoriteler tarafından vurgulanmaktadır. Çocuğun sadece kişilik gelişimi değil, tüm gelişim alanları, etkileşim içerisinde olduğu çevre ile doğrudan etkilenmektedir. Bu nedenledir ki doğru zamanda, doğru eğitim ve uygun çevre koşullarını çocuklarımıza sunmamız gerekmektedir. Okul Öncesi eğitim ne kadar kaliteli olursa olsun bu program aileler tarafından desteklenmedikçe kalıcı davranış değişikliğini sağlamak ve hedeflere ulaşmak mümkün olmayacaktır. Düzenlenen bu tarz etkinliklerle aile katılımını sağlamanın yanında kaliteli zaman, eğlenceli, eğitici ve etkin paylaşımlar yaşanmaktadır. Aile, çocuk ve okul için aidiyet duygusunun gelişmesine katkı sağlamaktadır.