Kreş Ders İçerikleri

0-2 yaş, çocuğun eğitim ve gelişimi açısından önemli dönemlerden biridir. Gelişimin tüm alanlarına ilişkin ilk temeller bu dönemde atılır (motor, algısal, sosyal ve duygusal, bilişsel, dil). Geliştirilmesi gereken alanlar belirlenirken yaş özellikleri dikkate alınarak programlarımıza dahil edilmektedir.

Dünyayı Algılama: Yakından uzağa ilkesi ile çocuğun bulunduğu çevreye uyumunu sağlayan, toplumun kültürel ve sosyal yapısını tanımasına yardımcı olan, yaşadığımız dünya hakkında farkındalık yaratılan ve farklılıklara karşı saygı duyup, toplumsal yaşamın gerektirdiği davranışları kazanmasını sağlayan bir derstir.

Türkçe Dil Etkinliği: Dil gelişimini desteklemenin yanı sıra dili kurallara uygun biçimlerde, duygu ve düşüncelerini ifade edecek şekilde kullanabilme, anlama ve dinleme becerilerini kazanmada önemli bir etkinliktir. Ayrıca okur-yazarlık becerleri oyun yöntemi ile desteklenmektedir.

Spesifik İngilizce: Müfredat doğrultusunda, günlük yaşam ve akademik öğrenmenin gerektirdiği becerilerinin, ingilizce dilinde özel olarak hazırlandığı ders içeriğini kapsamaktadır.

Fransızca: Müfredat doğrultusunda, günlük yaşam ve akademik öğrenmenin gerektirdiği becerilerinin, fransızca dilinde özel olarak hazırlandığı ders içeriğini kapsamaktadır.
Matematik: Matematiksel kavramlar, sayıları tanıma, ritmik olarak sayma ,sorgulama becerileri geliştirilmektedir.

Görsel Sanatlar: Öğrencilerin farklı teknik ve materyallerle; çizgiyi, biçimi, rengi ve dokuyu öğrenerek, özgün ürün oluşturup, duygu ve düşücelerini sanat yolu ile ifade etmeyi öğrendikleri etkinliktir.

Müzik: Ses-müzik dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes ve ses çalışmaları, şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket, müzikli öykü oluşturma gibi etkinliklerdenoluşur.

Oyun ve Hareket/ Beden Eğitimi: Oyunlar ile düzgün vücut duruşu alışkanlığını kazandırmak, temel motor becerilerinin basamaklı olarak gelişmesini sağlamak (yürüyüş, koşu, atlama, sürünme, denge, hafif objeleri kaldırıp taşıma) ve psiko-sosyal özelliklerini geliştirmek hedeflenmektedir.

Drama: Öğrenme sürecini etkili kılan, yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak sağlayan, yaratıcı ve üretken, başkalarıyla olumlu, sosyal ilişkiler kurmasına katkı sağlayan, olayları sözel veya sözel olmayan iletişim yöntemleriyle ifade etmeye dayalı, içinde canlandırmaların olduğu etkinliktir.

Bilim Atölyesi: Bu derste öğrencilere deneme, tahmin etme, yanılma, gözlem yapma, soru sorma, problem çözme, araştırma ve inceleme fırsatları sunulur. Etkinliklerin temel amacı; öğrencilere bilimsel düşünme becerisi katıp, ileriki yaşamlarında üreten, neden-nasıl sorularını soran, merak eden, dünyayı tanımak ve anlamak isteyen bireyler yetiştirmektir.
Yaşam Becerileri: Öğrencilerimizin günlük hayatta kullandığı ve yaşamını kaliteli bir şekilde bağımsız olarak sürdürebilmesi için gerekli olan becerilerin desteklendiği dersimizdir.